اسناد افشا شده سعودی در ویکی لیکس
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 104
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 28
:: بازدید ماه : 360
:: بازدید سال : 1022
:: بازدید کلی : 70727
نویسنده : فاضل اذرشاد-احمدتابان-م.حسینی
چهار شنبه 3 تير 1394

 شفقنا- با انتشار هزاران سند از هیات حاکمه عربستان سعودی توسط ویکی لیکس، حالا دیگر می شود به این پادشاهی دیکتاتور کمی بهتر نگاه کرد. با اینکه ریاض از شهروندان سعودی خواسته این اسناد را استفاده یا کپی نکنند اما هیچکدام از مقامات عربستانی تاکنون صحت این اسناد را زیر سوال نبرده اند، بلکه تعدادی از آنها را دست کاری شده می دانند.

به گزارش شفقنا از العالم، چند نکته در این اسناد افشا شده بسیار جالب است. به پنج سند از درون سیستم حکومتی سعودی نگاهی می اندازیم:

1-    صورتحساب 882 هزار دلاری لیموزین یک شاهزاده

اولین سند افشاشده مربوط به یک سفارت عربستان در کشور بیگانه و یا برای وزارت امورخارجه این کشور نیست. شکایت یک شرکت اجاره لیموزین در سوئیس از یک شاهزاده خانم سعودی است. او کسی نیست مها الابراهیم همسر عبدالرحمن بن عبدالعزیز آل سعود. این خانم از لیموزین های این شرکت استفاده کرده اما 882 هزار دلار پول آن را پرداخت نکرده است.

2-   توطئه علیه ایران

در بسیاری از اسناد مربوط به سعودی ها، تلاش آنان برای تضعیف ایران به چشم میخورد. عمده این تلاش ها نیز طی گزارش هایی توسط سفارت ریاض در تهران به مقامات این پادشاهی اطلاع داده می شود. طبق این اسناد سفارت عربستان درایران گزارش هایی در مورد میزان نارضایتی مردم ایران از حکومت و آرزوی آنان برای نابودی نظام حاکم برای ریاض تهیه کرده است.

3-  آنها واقعاً اسرائیل را دوست ندارند؟

یکی از جذاب ترین اسناد مربوط به بازدید جمعی از دانشجویان سعودی در آمریکا از سفارت اسرائیل است. مقامات سفارت ریاض در واشینگتن نه تنها از نفس دیدار ناراحت نیستندبلکه به دنبال بهانه جویی در این مورد می گردند؛ گویی که خود این ملاقات را ترتیب داده باشند. مقامات سفارت عربستان در آمریکا علت بازدید این دانشجویان از سفارت اسرائیل را مقابله با نفوذ ایران دانسته اند!

4-   واقعیت این است که این اسناد همه ماجرا نیست

نکته جالب در افشای اطلاعات ریاض توسط ویکی لیکس این است که این سایت افشاگر مدعی است 500 هزار برگ سند از عربستان دراختیار دارد که تنها 60 هزار عدد آن را منتشر کرده است. بیشتر این اسناد هم به زبان عربی است. البته ویکی لیکس قول داده به مرور این اسناد را نیز منتشر کند. به این ترتیب جهان باید منتظر چیزی بیش از این 12 درصد سند از عربستان سعودی باشد.

5-   همه واقعیت های سعودی این نیست!

اسناد افشا شده در مورد سیستم حکومتی در عربستان به واقع یکی از بهترین فرصت ها برای شناختن خاندان آل سعود است؛ خاندانی که کمترین اطلاعات در مورد آنان به دست دیگران افتاده است. اما نکته اینجاست که جهان بازهم در مورد این خانواده و کشورداری آنان هیچ چیز نمی داند.

البته باید اذعان کرد که ما هنوز نمی دانیم منبع افشای این اسناد کیست؟ ارتش سایبری یمن، فردی مثل اسنودن یا چلسی مانینگ یا گروهی هکردر داخل حکومت سعودی؟


آفتاب سلماس نمایش آزادی تفکر واندیشه

:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
آفتاب سلماس مقدم شما همشهریان را گرامی میدارد.ما همراه شما باگامهائی بلند؛ در آرزوی شکوفائی سلماس ؛ ازجای برخاسته ایم و بااعتقاد به وجود زمینه های شایسته شهرمان برای توسعه ؛ رشد و پویائی؛ هم کلامتان خواهیم بود
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
هاست لینوکس cpanel
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آفتاب سلماس و آدرس aftabsalmas.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.